Evert_45 wint prijs tijdens Cannes Lions

Grand Prix voor campagne van o.a. Pupkin op het reclamefestival in Cannes.

Tijdens het Cannes Lions festival heeft de campagne Evert_45, een productie van KPN en bureau N=5 i.s.m. Pupkin Film (Pieter Kuijpers), de Gouden Leeuw gewonnen. Cannes Lions is het Europese festival voor (creatieve) reclame(campagne)s.

Evert_45

De door KPN uitgebrachte campagne Evert_45 gaat over een jongen die vanuit de Tweede Wereldoorlog zijn persoonlijke verhaal deelt via YouTube en Instagram. Gebaseerd op waargebeurde verhalen van mensen die de oorlog hebben meegemaakt. Ook in Nederland deed de campagne het al erg goed en werd deze meerdere malen bekroond. Cannes volgt nu dit voorbeeld in de categorie Entertainment.

Het Cannes Lions international festival of creativity is het grootste festival ter wereld voor professionals in de creative communicatie, advertising en aanverwante werkvelden. Jaarlijks in juni – een maand na het beroemde filmfestival van Cannes – bezoeken meer dan 11.000 geregistreerde bezoekers het festival aan de azuurblauwe zee aan de Zuid-Franse badplaats.

Andere content